طرز تهیه ی کیک دسر پاناکوتا شکلاتی

کیک دسر پاناکوتا شکلاتی

کیک دسر پاناکوتا شکلاتی    

  خامه صبحانه 1 لیوان  .   شیر 1/2 لیوان  .  اسانس وانیل 1/2 قاشق چایخوری  .  شکلات چیپسی 150 گرم خرده بیسکوییت 1 لیوان  .  پودر ژلاتین 1 قاشق چایخوری  .  کره 2 قاشق غذاخوری  .  شکر 4 قاشق غذاخوری


طرز تهیه بیسکوییت خرد شده ، کره ذوب شده و 2 قاشق غذاخوری شکر را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود ( میتوانید بیسکوییت را بکوبید تا خوب خرد شود سپس با کره ذوب شده و شکر مخلوط کنید ).   خمیر بیسکوییتی را داخل قالب بریزید و با فشار پشت قاشق بافت خمیر را فشرده کنید سپس قالب را داخل یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود ( اگر از لیوان استفاده میکنید ته هر لیوان دسر 2 قاشق چایخوری خمیر بیسکوییتی بریزید ).

پودر ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و روی آن مقداری آب بپاشید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا نرم شود.   خامه ، شیر ، 2 قاشق شکر و وانیل را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا داغ شود ( دقت کنید داغ شود اما نجوشد ) ، قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس شکلات چیپسی و ژلاتین را اضافه کنید.

مواد را به خوبی مخلوط کنید تا پاناکوتا یکدست شود ، قالب را از یخچال خارج کنید و با قاشق کم کم پاناکوتا را روی لایه بیسکوییتی بریزید ، قالب را حداقل 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس پاناکوتا را با خامه تزیین و سرو کنید.  

نکته ها : به جای شکلات چیپسی از شکلات تخته ای میتوانید استفاده کنید ، به جای خمیر بیسکوییت میتوانید از کیک استفاده کنید ، 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین برابر با 1 ورقه ژلاتینی بزرگ یا 2 ورقه ژلاتینی کوچک است.

chocolate panacotta، panacotta، دسر، دسر شکلاتی، دسر پاناکوتا، دسر پاناکوتا شکلاتی، دسر ژلاتینی، رسپی پاناکوتا، پاناکوتا، پاناکوتا با خامه و شکلات، پاناکوتا شکلاتی، کیک دسر پاناکوتا