آموزش تهیه ژله میوه ای دو رنگ

مواد لازم
پودر ژله آلوورا ۲ بسته
پودر ژلاتین ۲ قاشق چایخوری
شکر ۲ قاشق چایخوری
آب جوش ۲ لیوان
آب سرد ۱ لیوان
بستنی ۱ لیوان
میوه به میزان لازم

طرز تهیه ژله میوه ای دو رنگ

قالب رو با آب سرد بشویید و برای ۱۵ دقیقه توی فریزر بذارید.
یک بسته از پودرهای ژله رو رو با ۱ لیوان آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا مایه صاف و یکدستی به دست بیاد! حالا ۱ لیوان آب سرد رو مخلوط کنید. ۱ قاشق از پودر ژلاتین رو با کمی آب سرد مخلوط کنید و وقتی حالت اسفنجی پیدا کرد, روی بخار کتری بذارید تا مایع روان و شفافی به دست بیاد. وقتی ژلاتین از حرارت افتاد به همراه نصف شکر به ژله اضافه کنید. کف قلب رو به دلخواه و سلیقه خودتون برشهای میوه رو بذارید. حالا کم کم ژله رو روی اون بریزید. تا جایی که میوه ها از جاشون تکان نمیخورن, این کار رو انجام بدید. ژله رو طی ۲ تا ۳ مرحله روی میوه ها بریزید و هر بار بذارید توی یخچال تا کمی خودش رو بگیره. دوباره مابقی ژله.
حالا برید سراغ ژله دوم, مثل حالت اول, با آب جوش مخلوط کنید و وقتی کاملا از حرارت افتاد, کم کم با بستنی مخلوط کنید. ژلاتین رو روی بخار کتری ,‌آب کنید و وقتی از حرارت افتاد, به همراه شکر به ژله اضافه کنید و مواد رو خیلی آروم روی لایه اول ژله بریزید و بذارید توی یخچال تا دسر ببنده!
موقع برگردوندن هم ظرف رو برای چند ثانیه در آب جوش بذارید و بعد برگردونید.

نکات

برای قالبهای سیلیکونی, میتونید کمی قالب رو چرب کنید.

اگر بستنی سرد رو به ژله داغ اضافه کنید, بلافاصله میبره! ‬ظرفی که قراره دسر رو توی اون برگردونید رو خیس کنید تا اگر دسر وسط ظرف نیفتاد, بتونید اونو راحت جا به جا کنید. ‬به جای بستنی میتونید از شیر هم استفاده کنید. یادتون نره که انجیر, آناناس خام و کیوی در ژله, مانع بسته شدن اون میشن. قبل از ریختن لایه دوم, مطمئن بشید که لایه اول کاملا خودش رو گرفته, وگرنه لایه ها با هم ترکیب میشن!